همشهری آنلاین: حداقل یارانه‌ای که دولت برای سوخت هر خودرو در کشور می‌دهد ۱۴ برابر یارانه‌ای است که به هر ایرانی پرداخت می‌شود. از این روی باید پرسید این اقدام هدفمندی است یا هدرمندی.

بنزين سوخت

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران سی. ان. جی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: روزانه به طور متوسط ۹۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود، بر اساس آخرین آمار هر ایرانی ۳۰۸  لیتر بنزین در  سال سهمیه دارد این در حالی است که ۲۵ درصد از مردم از بنزین استفاده می‌کنند یعنی از ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور ۲۲ میلیون خودرو داریم، این انصاف نیست که این رقم از یارانه فقط به خودروداران تعلق بگیرد.

اردشیر دادرس افزود: اگر برای هر خودرو حدود ۴ لیتر مصرف روزانه در نظر بگیریم در سال، ۱۴۴۰ لیتر بنزین مصرف می‌شود، اگر این رقم  ۱۴۴۰ لیتر مصرف را ضربدر ۵ هزار تومان سوبسید مابه التفاوت بنزین دولتی و صادرتی کنیم نتیجه ۷ میلیون تومان در سال است که دولت بابت هر خودرو سوبسید بنزین می‌پردازد که ۱۴ برابر ۵۴۰ هزار تومان یارانه‌ای است که سالانه به هر ایرانی تعلق می‌گیرد.

وی گفت: این تفاوت فاحشی است که در هیچ جای دنیا نمی‌توان گفت عدالت یارانه‌ای را شاهد هستیم. در واقع ما هدرمندی یارانه‌ها را به جای هدفمندی منابع انجام می‌دهیم.

کد خبر 438304

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha